Trener 1 del 2

Norges Kampsportforbund inviterer til kurs: Trener 1 del 2
Sted: mest sannsynligvis Idda Arena, Møllevannsveien 36, 4616 Kristiansand
Dato: 31.03-02.04.2017 (Fredag: 18-21 Lørdag: 09-17 Søndag: 10-17)
20 timer totalt
Påmeldingsfrist: 17.03.2017, kurset kan betales direkte individuelt eller via klubben.
Pris: 2000,-

Deltakere må være fylt 15 år.

Trener 1 er i sin helhet rettet mot barn- og ungdom der blant annet forståelsen av hvordan disse målgruppene fungerer med tanke på treningsadaptasjon og sosialiseringsprosessen med påfølgende konsekvenser for trenerrollen sett i forhold til målgruppen. Trener 1 skal gi treneren grunnleggende kunnskap om hva det innebærer å være trener. Det blir tatt utgangspunkt i barn- ungdoms utvikling både pedagogisk, biologisk og prestasjonmessig. Denne inngangsvinkelen danner grunnlaget for forståelsen av hvordan trening systematisk bør bygges opp for unge utøvere. Utdanningen belyser de endringer som finner sted i yteevne og bevegelsesatferd som følge av systematisk påvirkning ved anvendelse av grunnleggende treningsprinsipper og treningsmetoder. Trener 1 er 2-delt. I Del 1 belyses trenerrollen, treningslære og -planlegging, vekst og modning og skadebehandling og -forebygging på en grunnleggende men spesifikk måte, mens Del 2 går litt dypere og mer generelt inn i temaene. Mellom del 1 og del 2 er det også noen e-læringsmodule og en praksisperiode til slutt som skal gjennomføres (forklaringen skjer under del 1 kurset). Kurset er åpent for funksjonshemmede av ulike slag. Ta kontakt for nærmere tilrettelegging ved behov!

Administratorer